«بهشت یا جهنم!» نبرد بر سر این است. این عبارت سالهای زیادی است که سرآغاز هر نبردی در مجموعه بازی مبارزهای «گیلتی گیر» (Guilty Gear) گفته میشود. اولین باری که به تجربهی یکی از بازیهای این مجموعه پرداختم، به مدتها پیش و بازی Guilty Gear X2 #Reload بازمیگردد. این نخستین باری بود که یکی از بازیهای استودیو «آرک سیستم ورکس» را تجربه کردم و در آن زمان شیفتهی آن شده بودم. پس از آن بازی و در سالهای بعد قسمتهای دیگر «گیلتی گیر» را تجربه کردم و سپس با «بلیزبلو» (BlazBlue) آشنا شدم و این آثار باعث شدند تا رفتهرفته استودیو «آرک سیسم ورکس» به یکی از محبوبترین استودیوهایم در بازیهای مبارزهای (فایتینگ) تبدیل شود. اکنون به جدیدترین ساختهی آنها یعنی بازی Guilty Gear Strive رسیدهایم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع اکانت قانونی پلی استیشن ، ظرفیتی ، اکانت قانونی fifa23 و GOD OF WAR و gta و همچنین اکانت پلاس ترکیه ، پرمیوم ،اکسترا و گیفت کارت پلی استیشن در تهران و کرج با فروشگاه cdstop تماس بگیرید.
GULITY GEAR STRIVE
مسیر پرپیچوخم استودیو «آرک سیستم ورکس» به نقطهای رسیده که منجر به خلق و عرضهی بازی Guilty Gear Strive شده است؛ اثری که قبل از عرضهاش بسیاری از طرفداران بازیهای این ژانر بهشدت در انتظار آن بودند. این روزها که کپکام با استریت فایتر 5 در اوج خود به سر نمیبرد، شاید بهترین فرصت فراهم شده است تا «آرک سیستم ورکس» تاج بازیهای مبارزهای 2 بعدی را تصاحب کند. Guilty Gear Strive قدمی روبهجلو و قابلتوجه در این مسیر است.
Guilty Gear Strive جایگاه خاصی در این مجموعه بازی دارد. این اثر نهتنها در راستای قسمتهای قبلی سری تجربهی یک بازی مبارزهای حرفهای را فراهم میکند بلکه نقطهی عطفی است که میتواند افراد بسیار دیگری را برای نخستین بار بهسوی این بازی جذب کند. ساختار این قسمت بهگونهای طراحی و پیادهسازی شده که این دسته از افراد بتوانند بهصورت راحتتری به تجربهی بازی بپردازند و در نتیجه گیرایی اثر برای آنها بیشتر شود. البته، این به آن معنا نیست که بازی بسیار آسان شده است بلکه مسیر جذب مخاطبان جدید به بازی هموار و سهل شده است.
طبیعی است که چنین مسیری نیازمند تغییراتی در ساختار گیمپلی بازی و بهینهسازیهایی در آن باشد. این تصمیم نسبتاً جسورانهای است و بعضی از این تفاوتها ممکن است در نگاه اول برای طرفداران «گیلتی گیر» قابللمس باشند و کاملاً مورد استقبال آنها قرار نگیرد اما هرچه بیشتر به تجربهی بازی بپردازید و با سازوکار آن و مکانیکهای گوناگونش آشنا شوید، بازی بیشتر درونتان رخنه خواهد کرد و به این نکته پی خواهید برد که بازی همچنان همان پایهی دوستداشتنی و قدرتمند سری گیلتی گیر را در خود دارد. در کنار اینکه این بنیاد حفظ شده، ویژگیهای جدید یا تغییراتی مشخص موجب شده تا این جایگاه به دست آید.
یکی از بدیهیترین اتفاقات، در میزان ضربهای است که میتوان از طریق هر کمبو به حریف خود وارد کرد. نسبت به قسمتهای قبل هر کمبو یا حرکات ویژهی شخصیتها ضربهی بیشتری را وارد کرده و این یعنی میزان بیشتری از خط سلامتی حریف را کم میکند. همین موضوع بهصورت مستقیم انگیزهای را در بازیکن تازه آشنا شده با سری ایجاد میکند تا با اشتیاق برای کسب پاداش بیشتر بهسوی اجرای این حرکات و کمبوها و بهصورت کلی تجربهی بازی بپردازد. تعادلی که میان چالش گیمپلی و دسترسیپذیری آن ایجاد شده، ترکیبی را شکل داده که سرگرمکنندگی بازی را برای هر علاقهمند بازیهای مبارزهای فراهم میکند.
علاوه بر هر حفظ بسیاری از ویژگیهای قدیمی بازی، ویژگیهای جدیدی هم در Guilty Gear Strive دیده میشود. یکی از این ویژگیهای بارز که Wall Break نام دارد، به شما این قابلیت را میدهد که وقتی در گوشههای تصویر مجموعهای از کمبوها را اجرا کنید، تحت شرایطی به استیج دیگری نقلمکان کنید. این ویژگی علاوه بر جذابیت بصری، در رویکرد بازی هم تأثیرگذار است و به پویایی آن میافزاید. البته، از طرف دیگر، ویژگی Instant Kill از بازی حذف شده که حضور آن بهخصوص با توجه به جلوههای فوقالعادهی بصری این قسمت میتوانست بسیار هیجانانگیز باشد و اکنون فقدانش دیده میشود.
اگر با بازیهای استودیو «آرک سیستم ورکس» آشنا باشید، به احتمال زیاد بدانید که یکی از ویژگیهای بازیهای مبارزهای این استودیو تنوع فهرست شخصیتهای آن است. اگرچه تعدد شخصیتهای بازی Guilty Gear Strive زیاد نیست و فقط 15 شخصیت بهصورت پایه در بازی وجود دارد، اما هرکدام از این 15 شخصیت شیوهی خاص خودشان را در مبارزه دارند. اینکه از تنوع سبک مبارزهی این شخصیتها صحبت میکنم، منظورم این نیست که صرفاً حرکتهای ویژهی آنها تفاوت دارد. این امری بدیهی است ولی تنوع و تفاوت بسیار گستردهتر است. علاوه بر این حرکتهای ویژهی متفاوت، بعضی از شخصیتها قابلیتهای خاصی دارند یا از قابلیتهای خاصی محروم هستند که این قضیه باعث میشود سبک بازی آنها از همدیگر متمایز شود. برای مثال، دو بار پریدن حرکتی معمولی برای شخصیتهای مختلف است اما ممکن است بعضی از شخصیتها نتوانند دو بار بپرند و برخی حتی بیشتر از دو بار متوالی بپرند. از سه جنبه میتوان به این قضیه نگاه کرد. واضحترین جنبه، تنوع کلی و سرگرمی عامی است که به این خاطر ایجاد شده است. جنبهی بعدی تعادل نسبی این شخصیتها در مقابل با همدیگر است. البته، طبیعی است که همچنان بعضی از شخصیتهای ویژه با توجه به سبک مبارزاتیشان توسط بازیکنان با اقبال بیشتری روبهرو خواهند شد. با این حال، جنبهی مهم و مخفیتری وجود دارد که از پس آن دو مورد قبلی به وجود میآید. به دلیل تنوع شخصیتها، اگر شما با شخصیتی به تجربهی بازی بپردازید و کنترل او برایتان دشوار بود یا به هر دلیل دیگر آن شخصیت باب میلتان نبود، شما همچنان این فرصت را خواهید داشت که با شخصیتهای دیگر که سبک بازیشان متفاوت است، به تجربهی بازی بپردازید. اگر تمایز شخصیتها فقط به چند حرکت جزئی خلاصه میشد، چنین چیزی محقق نبود اما اکنون بازی همواره به شما فرصتی دوباره میدهد.
قیمت و خرید انواع اکانت قانونی پلی استیشن ، ظرفیتی ، اکانت قانونی fifa23 و خرید بازی GOD OF WAR و اکانت پلاس ترکیه در کرج و خرید گیفت کارت
جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع اکانت قانونی پلی استیشن ، اکانت اکسترا ظرفیتی ، اکانت قانونی fifa23 و خرید بازی GOD OF WAR و gta و همچنین اکانت پلاس ترکیه ، پرمیوم ، اکانت اکسترا و گیفت کارت پلی استیشن در تهران و کرج با فروشگاه cdstop تماس بگیرید.
ایمیل: cdstop@cdstop.com
تلگرام : Cd stop playstion
پشتیبان : @saeedsamadi23
شما هم میتوانید در مورد این کالا نظر بدهید.
برای ثبت نظر، از طریق دکمه زیر اقدام نمایید. اگر این محصول را قبلا از نگارشاپ خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.
افزودن دیدگاه جدیدهنوز بررسیای ثبت نشده است.